På kiruna.se används kakor, på engelska cookies. Kakor används för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt. Om du fortsätter, utan att ändra inställningarna i din dator, så godkänner du att kakor från kiruna.se används. 

Läs mer om kakor och hur de används på kiruna.se

Här kan du välja vilket språk du vill läsa vår hemsida på. Vi använder Google Translate vid översättning av innehållet på webbplatsen.

Kiruna kommun

Kiruna stad med utsikt mot fjällen. Foto: Tomas Utsi.

Varumärket Kiruna

Vildmark och stad i harmoni

Varumärkesplattformen antogs av kommunfullmäktige 2015-11-23, §109.

Den baseras på vår vision och det förankrings- och dialogarbete som genomfördes i samband med att visionen, de strategiska inriktningarna och målen för Kirunas utveckling togs fram.
Läs mer om detta på visionssidan.

Kiruna kommuns varumärkesplattform är grunden som den interna och externa kommunikationen vilar på. Vårt agerande, vad vi säger och vad vi gör påverkar bilden av Kiruna och det vi lovar och erbjuder skapar förväntningar. Vår identitet och omvärldens uppfattning om oss skapar den image som varumärket Kiruna får.

Därför är det viktigt att vi är konsekventa i vår kommunikation. Vi ska vara ärliga, konsekventa och alltid ha som mål att göra Kiruna känd och attraktiv för en långsiktig, hållbar utveckling. Och för att identitet och image ska stämma överens använder vi oss av våra mål, visioner och symboler som tillsammans utgör vår sammantagna profil.

Läs mer om vår grafiska profil (webbsida).

Innehållsansvarig: Ulrika Hannu

Publicerad av: Maria Lindgren

Senast ändrad: 2017-05-29