På kiruna.se används kakor, på engelska cookies. Kakor används för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt. Om du fortsätter, utan att ändra inställningarna i din dator, så godkänner du att kakor från kiruna.se används. 

Läs mer om kakor och hur de används på kiruna.se

Här kan du välja vilket språk du vill läsa vår hemsida på. Vi använder Google Translate vid översättning av innehållet på webbplatsen.

Kiruna kommun

stadshus sol vinter parkering snö

Kiruna satsar på att förbättra företagskontakter

En god service till företag ger möjlighet för fler företag att starta, växa och anställa fler, vilket är en förutsättning för Kirunas utveckling.

Åtta av tio företag är någon gång i kontakt med kommunen. Bemötandet och den service man får är en viktig faktor för hur man upplever servicen.  Därför genomför kommunen nu utbildningen ”Förenkla - helt enkelt” som arrangeras av Sveriges Kommuner och Landsting och Tillväxtverket. Första utbildningstillfället genomförs den 16 oktober på Kiruna Folkets Hus.

Utbildningen som heter ”Förenkla helt enkelt” riktar sig till personer inom kommunen som på olika sätt har kontakt med näringslivet. Det handlar om ökad service och tillgänglighet, bättre rutiner, ett gott bemötande och en bättre samverkan mellan olika förvaltningar och medarbetare med olika roller och uppgifter.

Utbildningen ska ge kommunens medarbetare verktyg för att kunna agera enklare och ge bra service utan att ge avkall på god myndighetsutövning.

Innehållsansvarig: Ann-Christin Samuelsson

Publicerad av: Birgitta Isaksson