På kiruna.se används kakor, på engelska cookies. Kakor används för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt. Om du fortsätter, utan att ändra inställningarna i din dator, så godkänner du att kakor från kiruna.se används. 

Läs mer om kakor och hur de används på kiruna.se

Här kan du välja vilket språk du vill läsa vår hemsida på. Vi använder Google Translate vid översättning av innehållet på webbplatsen.

Kiruna kommun

Aktivering/inaktivering

Aktivering

Om du har tecknat ett avtal och nu vill aktivera din passiva fiberanslutning ska du fylla i blanketten som du hittar under relaterat innehåll och skicka in den till vår support.

Blanketten skickas till:

GIRONET SUPPORT
Hjalmar Lundbohmsvägen 31
981 85 Kiruna

När du har fått din anslutning aktiverad så återstår det för dig att teckna avtal med en av våra tjänsteleverantörer. Läs mer om tjänsteleverantörer i GIRONET här. (http://www.kiruna.se/Kommun/Trafik-infrastruktur/GIRONET/Bestallning-av-tjanst/)

Uppsägning/inaktivering

Om du av någon anledning inte vill fortsätta använda din fiberanslutning till GIRONET så kan du säga upp avtalet genom att skicka in en skriftlig uppsägning. Under relaterat innehåll hittar du en blankett för uppsägning.

OBS! Om du i framtiden väljer att återaktivera din anslutning så tillkommer en ny kostnad för aktivering. Uppsägningen gäller enbart den aktiva fiberanslutningen som du tecknat avtal om med GIRONET. Kunden ansvarar själv för eventuella avtal tecknade med tjänsteleverantörer.

Enligt allmänna villkoren i avtalet för GIRONET går abonnemanget att säga upp den sista dagen i varje månad.

Skicka sedan in den ifyllda blanketten till:

GIRONET SUPPORT
Hjalmar Lundbohmsvägen 31
981 85 Kiruna

Publicerad av: Moa Strålberg

Senast ändrad: 2017-05-16