Om du av någon anledning inte vill fortsätta använda din fiberanslutning till Gironet så kan du säga upp avtalet genom att skicka in en skriftlig uppsägning.
OBS! Om du i framtiden väljer att återaktivera din anslutning så tillkommer en ny kostnad för aktivering. Uppsägningen gäller enbart den aktiva fiberanslutningen som du tecknat avtal om med Gironet. Du som kund ansvarar själv för eventuella avtal tecknade med tjänsteleverantörer.
Enligt allmänna villkoren i avtalet för Gironet går abonnemanget att säga upp den sista dagen i varje månad.
Om du ska flytta och har haft en aktiv anslutning till fibernätet så ska du skicka in blanketten för inaktivering av fiberanslutning. Den nya ägaren av bostaden får sedan kontakta oss för att aktivera den passiva fiberanslutningen, förutsatt att denne ska nyttja fibern.
Tjänsten du har via din tjänsteleverantör får du säga upp, precis som vilket abonnemang som helst.
Gironet ansvarar och äger fiber och utrustning hela vägen in till din mediaomvandlare på insidan av din fastighet. Du får inte göra några ändringar på den eller flytta på den. Mediaomvandlaren får inte administreras av någon annan än personal som vi skickat ut för felsökning.
Efter det så är det du själv som ansvarar för utrustningen du införskaffar. Har du själv inhandlat en router så kontaktar du inköpsstället för vägledning.