Innan du gör någon felanmälan se över vår driftinformation så att vi inte har en tillfällig driftstörning i just ditt område. Därefter är det viktigt att du kontrollerar så att felet inte ligger i din egen utrustning.
Starta om din utrustning, det vill säga mediaomvandlare, router, dator, TV-box, genom att dra ut alla strömkablar. Vänta i minst 10-15 minuter innan du kopplar in dem igen. Viktigt att kablarna blir korrekt anslutna och inte glappar.
Fungerar det fortfarande inte, gör en felanmälan på följande sätt:
- Kontakta din tjänsteleverantör för både felsökning och felanmälan. Här hittar du kontaktuppgifter till samtliga tjänsteleverantörer.
- Tjänsteleverantören felsöker och löser problemet tillsammans med dig över telefon.
- Skulle tjänsteleverantören upptäcka okänd driftstörning hos Gironet så kommer tjänsteleverantören i sin tur att kontakta oss och göra en felanmälan.
- Gironet felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat.
- Tjänsteleverantören återkommer sedan till dig med besked.