Kvalitet, synpunkter och klagomål

Dator på bord

Ett systematiskt kvalitets- och förbättringsarbete är viktigt för att skapa värde tillsammans med dem vi är till för. Kvalitetsarbetet och all verksamhetsutveckling strävar efter att uppfylla kommunens mål och vision.

Kvalitetsarbetet ska utgöra grunden till kommunens utvecklings- och förbättringsarbete. Kiruna kommun deltar i årliga undersökningar om kvaliteten på de verksamheter som bedrivs. Kommunen gör även egna undersökningar för att få underlag för att kunna styra och leda till goda resultat detta genom bland annat kvalitet- och patientsäkerhetsberättelsen.

Synpunkter och klagomål

Socialförvaltningen är intresserad av dina synpunkter, förslag, tips och idéer samt klagomål. Med hjälp av dina åsikter vill vi utveckla kvalitén i våra verksamheter. Om du lämnar namn och kontaktuppgifter kan vi återkoppla vilka åtgärder som vidtagits utifrån dina synpunkter eller klagomål. Du kan också föra fram dina åsikter anonymt.

Du kan lämna synpunkter och klagomål muntligen direkt till någon medarbetare, via e-tjänst, telefon, sms, e-post eller via ett vanligt brev.

Du kan även använda blanketten "Synpunkter och Klagomål" nedan. Skicka blanketten till: Kiruna kommun, socialförvaltningen, 981 85 Kiruna eller via e-post: omsorg@kiruna.se

Blankett pdf, 1019.5 kB.

Patientnämnden

Har du synpunkter på vården? Känner du dig missnöjd? Vill du ha vägledning? Vänd dig i första hand till den personal du träffat. Om du ändå inte är nöjd så kan du gratis vända dig till patientnämnden. Patientnämnden finns till för dig som är patient, anhörig eller personal.

Patientnämnden Länk till annan webbplats.

 

Senast uppdaterad •